Wie zijn wij?

Lionsclub Utrecht Kromme Rijn (UKR) is opgericht op 21 maart 1992 en was de eerste Lionsclub voor vrouwen in Utrecht en de vijfde in Nederland.

Onze Lionsclub bestaat uit circa 25 enthousiaste vrouwen uit de regio Utrecht (gemeenten Utrecht, Nieuwegein, Houten, Bunnik, De Bilt en Zeist). Daarmee is ons netwerk groter dan een lokaal georganiseerde serviceclub. De grote variëteit in herkomst van de leden uit de verschillende gemeenten maakt ons uniek als vrouwen serviceclub. We komen uit verschillende beroepsgroepen, waardoor we beschikken over een brede variatie aan kennis, vaardigheden en contacten.

We geven invulling aan ‘We Serve’ met ons motto 'Do good' en dat brengen we tot uiting door ons in te zetten voor diverse terugkerende doelen, zoals de Boekenbeurs Utrecht en eenmalige goede doelen. Daarnaast hebben we maandelijks een diner en interessante bijeenkomsten, variërend van een inspirerende lezing tot een bedrijfsbezoek of een activiteit in de natuur.

Lions waarden

Lions zijn mensen die zich belangeloos inzetten om lokaal en wereldwijd anderen te helpen die hulp nodig hebben, waarin niet door de reguliere kanalen wordt voorzien.Mensen die Lion worden staan over het algemeen zelfstandig en zelfbewust in het leven en zijn graag bereid zich onbaatzuchtig in te spannen voor het goede doel. Dat doen ze bij voorkeur op vriendschappelijke basis met mensen van uiteenlopende beroepsgroepen. De drie kernwaarden van de Lions zijn externe hulp, zelfontplooiing en vriendschap.

Hoe we werken

Net als iedere vereniging draait Lionsclub UKR op actieve leden die zijn georganiseerd in een bestuur en diverse commissies:

• Bestuur
  • Programma commissie
  • Goede Doelen commissie
  • Activiteiten commissie
  • Leden commissie
  • Communicatie commissie
  • Sociale commissie
  • Werkgroep Boekenbeurs

In principe zit elk lid van onze club in een commissie. Het werk in een commissie is een leuke manier om Lionsleden wat beter te leren kennen. Elk jaar kiest de president een thema dat centraal staat in haar bestuursjaar. Thema’s de laatste jaren waren bijvoorbeeld: ‘In beweging’, ‘Horen, zien, zwijgen’ en For future generations’. We zorgen ervoor dat de activiteiten die we ondernemen zoveel mogelijk in het teken staan van het jaarthema.

​Onze bijeenkomsten

Als Lionsclub komen we op de tweede en vierde dinsdagavond van de maand bij elkaar. We organiseren op die avonden diverse activiteiten met elkaar, zoals een bedrijfsbezoek of iets op sociaal of cultureel gebied. Daarnaast eten we regelmatig samen in restaurant Hygge in Utrecht en bespreken dan onze activiteiten voor goede doelen of hebben een gastspreker. Los van de gezamenlijke avonden houden de diverse commissies onderling contact om hun activiteiten te bespreken en voor te bereiden.

Heb je interesse om lid te worden?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe leden die zich actief willen inzetten voor onze club en met hun kennis, ervaring en netwerk willen bijdragen aan een betere samenleving. Je kunt je interesse kenbaar maken via het formulier in de tab 'Lid worden?'. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.