20/09/2019

De opbrengst van de Boekenbeurs Utrecht is geschonken aan TechniekFabriek Houten. Omdat het Gehandicapte Kind de opbrengst met 50% had vermeerderd, kon er uiteindelijk € 12.500 worden gedoneerd. Wethouder Jana Smith-Visser overhandigde de cheque in het bijzijn van Stichting Help 'n Handje (met Marjolijn) en het Gehandicapte Kind.

De TechniekFabriek is de plaats waar Houtense kinderen van 8-13 jaar hun technische talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen waardoor ze in hun kracht komen en zich beter ontplooien. Daarmee stimuleert zij kinderen ook om voor een technische vervolgopleiding te kiezen. Een belangrijke doelgroep van de Stichting zijn kinderen met autisme. De TechniekFabriek bestaat bijna 5 jaar, heeft 50 vrijwilligers en ontvangt 80 tot 120 kinderen per week tijdens of na schooltijd voor een techniek- of computerworkshop. Ze worden hierbij intensief begeleid door vrijwilligers met een achtergrond in techniek, onderwijs en/of autisme.

De donatie is onder andere gebruikt voor de aanschaf van elektrische apparaten, een afzuigsysteem en gereedschappen.