Een greep uit de activiteiten voor goede doelen:

• Kledingactie voor Dress for Success en Kledingbank Utrecht

Onder onze leden, vrienden en familie hebben wij een kleding inzamelingsactie gehouden voor twee goede doelen: Dress for Success biedt mannen en vrouwen met een minimuminkomen representatieve kleding en praktische ondersteuning om goed voorbereid en verzorgd voor de dag te komen op hun sollicitatiegesprek en zo de kans op werk te vergroten. Stichting Kledingbank Utrecht helpt mensen die behoren tot de groep ‘Stille Armoede’ in Utrecht. Zij worden hier gratis voorzien van basisvoorzieningen zoals kleding en schoeisel.

• Vreemd en oud geld actie voor Fight for Sight

De Vreemd en Oud geld-actie is een gezamenlijke actie van supermarkten en Lionsclubs ten behoeve van oogoperaties. 50 Supermarkten in Nederland hebben als service een verzamelzuil in hun bedrijf voor het vreemde en oude geld dat hun klanten bezitten maar niet goed weten wat ze er mee moeten doen. Lionsclubs in Nederland sorteren het geld en zorgen ervoor dat het in euro’s wordt omgezet. Van de opbrengst worden in arme derde wereldlanden o.a. eenvoudige staaroperaties gefinancierd en uitgevoerd door de stichting Fight for Sight.

• Boekenbeurs Utrecht

De Boekenbeurs Utrecht wordt georganiseerd door Stichting Help ’n Handje, welke geld inzamelt met activiteiten dat ten goede komt aan minder bedeelden in (de omgeving van) de stad Utrecht. In de stichting zijn drie Lions clubs vertegenwoordigd: LC Utrecht, LC Domstad, LC Utrecht Kromme Rijn en Leo Club Ultrajectum. Jaarlijks is er op Hemelvaartsdag een grote beurs met tweedehandsboeken. Lionsleden zijn daarvoor wekenlang boeken aan het ophalen en sorteren.

• NL Doet

Ieder jaar wordt gekeken welke activiteiten van NL Doet aansluiten bij de interesse, regio en timing van onze Lionsclub. Zo zijn verpleeghuisbewoners verrast met een uitgebreide high tea lunchbuffet (gesponsord) omlijst door het optreden van een groot shantikoor. De Lionsleden hielpen met de inrichting van de zaal, bereiden van de maaltijden, uitserveren en spreken met de verpleeghuisbewoners.